marți, 28 decembrie 2010

Racitura(piftie)




Dupa toata nebunia provocata in fiecare an de venirea sarbatorilor, dupa cateva seri in care am fugit de la birou, am petrecute ore intregi in traficul din Bucuresti si m-am inghesuit prin supermaketuri ca sa imi termin cumparaturile, a venit si momentul sa gatesc. Am incercat cu greu sa ma abtin de la a face munti de mancare, pe care oricum nu ar fi avut cine sa-i termine si sa ma limitez la cateva aperitive, o friptura, sarmale si tort.
Primele din meniu au fost raciturile, cum i se spune piftiei la mine in Ardeal. Nu am avut timp sa fac si poze procesului de preparare, pentru ca eram intr-o maaaare graba. Promit sa le postez data viitoare.

Ingrediente:
1 cap de porc
4 picioare de porc
niste carne de vitel sau tot de porc, dar slaba
3,4 limbi de porc
2 capatani de usturoi
3 l apa
sare


In primul rand trebuie sa verificam picioarele de porc si sa ne asiguram ca sunt bine curatate. Eu le parlesc putin la flacara pentru a indeparta orice urma de par necuratat, apoi le spal bine cu apa rece. Punem toata carnea la fiert intr-un vas cu apa rece si adaugam sare si vegeta.


O lasam sa fiarba la foc mic, fara capac, avand grija sa strangem din cand in cand spuma care se aduna la suprafata. Stim ca e gata in momentul in care carnea se desface usor de pe os si zeama este mai groasa si gelatinoasa. Scoatem carnea pe o farfurie si o lasam sa se raceasca.


Curatam zeama de grasimea de deasupra si adaugam usturoiul taiat felii subtiri, dupa gust.


In cazul in care zeama nu ni se pare suficient de groasa si gelatioasa, o mai lasam sa dea cateva clocote. Putem face si un test destul de simplu: punem putina zeama intr-un castron si o lasam la frigider. Daca se intareste, inseamna ca zeama nu mai necesita fierbere.
Curatam carnea de pe ciolan si o punem pe farfurii alaturi de cea de vitel si de picioarele de porc. Puteti curata si carnea de pe picioare si sa renuntati la oase daca vi se pare ca arata mai bine. Turnam apoi zeama peste carne si punem farfuriile in frigider sau intr-un loc racoros sa se prinda.
Inainte de a le servi, le rasturnam pe o farfurie.



Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu