miercuri, 29 decembrie 2010

Tort Craciun 2010

Este un tort de ciocolata cu portocale si migdale. Am luat reteta din revista GoodFood de luna aceasta. Arata prea bine si am decis ca este tortul perfect pentru o masa de Craciun. Este la fel de bun precum arata, nu este foarte greu de facut si merita tot efortul. Eu am mai adaugat in plus banane in glazura, am renuntat la coaja de portocale pentru ca nu imi place si am pus putin mai mult suc de portocale. Am sa va postez reteta cu modificarile mele. Tortul a rezistat doua zile :)

Ingrediente:
Pentru blat:
250 g margarina Rama (eu am folosit varianta cu iaurt)
100 g ciocolata neagra
400 g faina
400-500 g zahar brun
285 ml iaurt de baut
2 oua
1 lingurita bicarbonat de sodiu
sucul de la 1 portocala

Pentru glazura:
500 g mascarpone
400 g Rama cu iaurt
250 g zahar pudra
sucul de la 2 portocale mari
2 banane coapte, facute piure

Pentru martipan:
85 g zahar brun
100 g zahar pudra, plus extra pentru decor
200 g migdale macinate
50 g cacao, plus extra pentru presarat
1 ou, batut
1 galbenus, batut

Incepem cu blatul. Punem margarina si ciocolata la topit, la foc mic, amestecand incontinuu.


 Eu am folosit varianta bain-marie ca sa fiu sigura, sigura ca nu mi se arde nimic.
Amestecam intr-un bol faina, zaharul, cacaua, bicarbonatul si un praf de sare, pana cand se omogenizeaza.


 Intr-un bol separata amestecam cu mixerul iaurtul, sucul de potocale si ouale


pana cand se omogenizeaza, apoi turnam peste amestecul uscat. Adaugam si crema obtinuta din cioco si margarina, 150 ml apa clocotita si mixam pana cand se omogenizeaza.


Turnam amestecul astfel obtinut in doua forme de tort tapetate cu hartie de copt


si le dam 45 de minute la cuptor, la 180 de grade.

Pentru glazura, amestecam margarina cu mascarpone si mixam putin. Adaugam apoi piureul de banane.

 Turnam treptat zaharul pudra si apoi, tot treptat, sucul de portocale. Amestecam bine pana cand se omogenizeaza, apoi dam crema deoparte. Piureul de banane ii va schimba putin consistenta, dar mie mi s-a parut ca este mult mai buna crema asa.
Cand s-a copt blatul, scoatem tava din cuptor si il lasam sa se raceasca putin. Apoi taiem fiecare blat in doua, pe orizontala. Incepem sa asamblam tortul punand un blat, un strat de glazura si tot asa.


Intindem putina glazura si deasupra tortului, insa intr-un strat subtire pentru ca urmeaza si martipanul. Cand am terminat, punem totul la rece.
Acum este timpul pentru martipan. Amestecam intai zaharul brun, zaharul pudra, migdalele si cacaua
 pana cand obtinem un amestec maro unitar. Adaugam apoi oul batut si galbenusul batut si amestecam cu o spatula pana cand nu mai raman ingrediente uscate.
Framantam aluatul astfel obtinut cu mana si apoi formam o sfera.
La mine se pot observa acele "superbe" urme de migdale pentru ca in supermarketul unde am facut cumparaturile nu exista si posibilitatea sa le macine ei, asa ca m-am chinuit cu metoda punerii lor intr-o punga de plastic si zdrobirii cu ciocanul. Nu am reusit sa le pisez perfect, asa ca martipanul meu nu a iesit foarte fin, ci putin crocant, dar la gust a fost excelent.
Cand suntem gata sa acoperim tortul cu martipan, luam sfera si o intindem in forma rotunda pe o suprafata presarata cu cacao. Decupam apoi un cerc cu ajutorul formei de tort si il punem peste ultimul strat de crema.
Din restul de martipan, facem cateva bilute cu care sa ornam apoi tortul.

Le lipim pe tort, pentru ca altfel nu vor sta, cu apa sau cu putina glazura ramasa. La sfarsit presaram zahar pudra si e gata. Este pur si simplu yummy.

Pofta buna!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu