marți, 23 octombrie 2012

Mancare cu pui si galuste


Mancarea asta imi aduce mereu aminte de momentul in care mi-am distrus iremediabil o tava pentru cuptor senzationala pe care o carasem tocmai din Grecia. Si spun tocmai pentru ca nu am fost cu avionul. A fost cea mai buna tava de ceramica ever, plus ca avea si dimensiunile perfecte. Problema este ca am scapat-o din mana cand am scos aceasta minunata mancare din cuptor (pentru ca m-a fript pana si prin manusi) si s-au facut praf si tava si mancarea. Pot insa sa va asigur ca este foarte buna pentru ca mi-am luat inima in dinti si am mai gatit-o de atunci.


Ingrediente
Pentru mancarica:
6 pulpe de pui
3 linguri ulei de masline
300 g ciuperci
300 g bacon/costita
3 cepe rosii
300 ml vin rosu
300 ml supa de pui
3 linguri faina
4 catei de usturoi
3 foi de dafin
sare
piper

Pentru galuste:
100 g faina
100 g pesmet/bucatele de paine
140 g unt
2 oua batute
2 linguri mustar
1 lingura tarhon
2 linguri patrunjel

Spalam bine pulpele de pui, le condimentam cu sare si piper si le dam prin faina.


Le prajim intr-o tigaie in putin ulei de masline, pana cand capata o culoare aurie pe ambele parti.


Le punem deoparte.


In aceeasi tigaie, in uleiul ramas, prajim baconul taiat cubulete si ceapa taiata in 8 in jur de 5 minute.


Taiem cateii de usturoi in felii subtiri, le adaugam in tigaie plus cele 3 linguri de faina si amestecam inca putin, pana cand faina se imbina frumos cu sosul din tigaie si nu mai are cocoloase.


Adaugam ciupercile, vinul, supa si foile de dafin si lasam mancarea sa ajunga la fierbere.


Punem mancarea intr-o tava pentru cuptor, impreuna cu puiul...si aveti grija sa nu o scapati pe jos ca mine:)))) Punem tava acoperita in cuptor la 180 de grade pentru jumatate de ora si pregatim si the final touch, galustele.


Amestecam in blender sau cu mixerul faina, pesmetul, mustarul si untul pana cand devin crumby, ca nu-mi vine cuvantul.


Punem patrunjelul, tarhonul, ouale batute, sarea si piperul si mai amestecam pana cand obtinem un aluat din care modelam cateva galuste mai mari.


Punem galustele peste mancarea din tava si mai lasam totul la cuptor inca 20 de minute si e gata.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu