miercuri, 17 octombrie 2012

Placinta dobrogeana


Am facut placinta dobrogeana pentru ca m-am saturat sa o fugaresc si ea sa nu se arate:) Liviu al meu e constantean, a crescut cu asa ceva si pentru el este placinta sublima, perfecta, the one and only. Problema este ca de fiecare data cand cand ajungem acasa, ma ia la plimbare prin Constanta in cautare de placinta si nu stiu cum se face ca niciodata nu gasim. Nu pentru ca nu ar exista, ci pentru ca se consuma in cantitati industriale. Asa ca m-am decis sa pun capat suferintei si sa fac eu acasa.

Ingrediente:
1 pachet foi subtiri de placinta
500 g branza sarata combinata cu branza de vaci (sau nu)
600 g smantana
5 oua
1 pachet unt

Nici nu vreau sa ma gandesc cate calorii are, acum ca am insirat ingredientele, dar trebuie sa recunosc ca e buna rau.
Pentru inceput amestecam branza cu 300 g de smantana.


Topim untul pe care il vom folosi la uns foile de placinta. In felul asta devin moi si raman extrem de pufoase si de bune in urma coacerii. Ca atare, luam fiecare foaie de placinta in parte, o intindem pe o folie sau pe ceva de care sa nu se lipeasca si o ungem cu unt folosind o pensula de silicon. La cele cu par riscam sa ramana cate un fir lipit si nu e o treaba foarte placuta sa te trezesti cu el in gura dupa.


Ma scuzati pentru pozele mai intunecate, dar operatiunea se petrecea tarziu:) O sa le inlocuiesc cu proxima ocazie. Bun.. dupa ce am uns bine foaia cu unt topit, punem amestecul de branza si smantana peste si il intindem bine pe toata suprafata aluatului.


Rulam foaia pana cand obtinem un sul si o punem intr-o tava mai lunga. Continuam asa cu fiecare.


Separat amestecam cu mixerul ouale si cele 300g de smanatana ramase pana cand obtinem o crema subtire si fina.


Inainte sa turnam crema peste placinta din tava, mai ungem o data "sulurile" cu unt topit si le perforam din loc in loc cu o furculita. Ca final touch, turnam peste ele crema de ou si smantana.

 

Punem placinta la cuptor, la 180 de grade in jur de 40, 45 de minute, timp in care o verificam din cand in cand sa nu se arda. Daca se rumeneste mai tare pe o parte si pe cealalta nu, la jumatatea timpului de coacere sucim tava.

Cam asta este tot. Liviu a spus ca are gustul placintei pe care o stie..deci e bine.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu