luni, 28 ianuarie 2013

Taci si-nghite


Acum un weekend am fost intr-o scurta vizita la ai mei pentru ca de sarbatori nu am reusit sa ajung. Si ei facusera carnati si toba si slanini fierte in moare si frecate cu usturoi si boia de casa si toate bunatatile planetei. Ne-am intors cu portbagajul plin si ne-am chinuit sa le indesam prin frigider si camara exact ca in filmele alea cand incerci sa vari toate prostiile intr-o debara si dupa tii usa cu spatele ca sa nu explodeze:)). Ma rog, deviez de la subiect. Prin multele sacosi mi-a pus buni si juma de kilogram de telemea buna de bivolita. Homemade, cum altfel. Am folosit-o ca sa fac "taci si-nghite", varianta ardeleneasca a bulzului, o orgie in deplinatatea cuvantului.


Ingrediente:
1 l lapte
400 g malai
300 g branza sarata
200 g smantana
100 g unt
6 oua


Facem mai intai o mamaliga, dar nu una obisnuita, ci fiarta in lapte si smantana. Este ceva intr-un fel:)) Poate fi mancata si asa, cu toate ca straturile pe care le voi descrie mai jos o fac sa fie the ultimate mamaliga. Mult mai buna decat bulzul dupa parerea mea.


Punem un strat de mamaliga intr-o tava unsa cu unt si presaram branza. Eu am folosit telemea de bivolita, dupa cum va spuneam, dar puteti opta pentru ce branza va place. Aveti insa grija la cantitate daca este mai sarata. Lasam sa cada din loc in loc si cateva cubulete de unt:) Mici.


Continuam cu un strat de mamaliga si folosim un polonic pentru a forma sase lacasuri in care sa punem ouale. Cate un patratel mic de unt...again si dam totul la cuptor pana cand se face de un auriu frumos si oul este exact asa cum trebuie, adica moale, sa se prelinga cand il intepi cu furculita.

Cam asta e.

Pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu