luni, 27 octombrie 2014

Salata dulce de vara


Imi plac foarte mult retetele de salate pe care le-am gasit la Yotam Ottonlenghi. Alaturarile pe care le face te scot din variantele pe care le consumi in mod normal si iti gadila papilele gustative. Salata asta cu nectarine am facut-o si cu andive, asa cum este in varianta lui si fara, asa cum apare in poza de mai sus. Este buna si cu si fara, depinde daca va plac andivele sau nu.

Ingrediente:
1 sfecla rosie mai mica
15 g mustar Dijon
20g miere
25 ml otet din vin alb
1 catel de usturoi
50 ml ulei de masline
40 g rucola
40 g migdale
4 nectarine
120 g gorgonzola

Spalam sfecla si o coacem timp de doua ore la 180 de grade. Cand este gata, facem dressingul pentru salata. O curatam de coaja si o punem in blender impreuna cu mierea, mustarul, usturoiul si otetul si amestecam sa obtinem un sos. Turnam uleiul putin cate putin si amestecam pana cand obtinem o consistenta fina si omogena.  Precizez ca eu am pus mai putin ulei. In reteta lui Yotam Ottolenghi cantitatea folosita este de 120 ml, dar a iesit putin cam greu sosul pentru gusturile mele.



Pentru asamblare, punem o sosul in farfurie si il intindem in forma de cerc. Asezam nectarinele taiate in patru, rucola si migdalele feliate. Migdalele le puteti trage la tigaie in 10 g de unt inainte. Mie imi plac mai mult neprajite. Presarati gorgonzola si asta este tot.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu