miercuri, 29 iulie 2015

Ciulama de galbiori


Vara asta am ajuns si in Bucovina. Am fost fericiti sa constatam ca, spre deosebire de Bucuresti, acolo poti respira linistit la 22 de grade...sau chiar 15! Am vazut urcat pe Rarau si ne-am plimbat prin paduri dupa zmeura, fragi, afine, hribi, galbiori si vinetele. Pacat ca vin tiganii si le culeg cu butoaile pentru firmele care fac export. Cu toate astea, daca cunosti locurile, gasesti si tu. Ai mei, care merg acolo in fiecare vara, isi fac mereu provizii pana vine toamna. Zacusti, muraturi, siropuri, poti incerca orice reteta vrei. Noi am mers intr-o zi sa cautam fructe, dar am dat si de ciuperci. Am facut din ele o ciulama delicioasa.

Ingrediente:
galbiori/ hribi/ ghebe/ sau ce ciuperci aveti
smantana
1 ceapa
putin ulei
1 lingura de faina

Tocam ceapa marunt si o calim in putin ulei. Punem peste ea ciupercile spalate, curatate si tocate. Le lasam sa se inabuse putin, apoi adaugam apa si le lasam sa fiarba. Daca faceti mancarea cu galbiori, trebuie sa le lasati la fiert putin mai mult, pentru ca sunt un soi mai tare.
La final, faceti un rantas dintr-o lingura de faina si apoi adaugati si smanatana. Lasati sa dea vreo doua clocote si mancarea este gata.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu