miercuri, 23 aprilie 2014

Pancakes cu ricotta


Eram datoare cu reteta pentru clatitele cu ricotta, la care am pus doar poza saptamana trecuta. Am gasit-o intr-una dintre super cartile lui Gordon Ramsay si pana acum nu mi s-a intamplat sa incerc vreo reteta de-a lui si sa nu-mi placa.

Ingrediente:
125 g faina
100 ml lapte
140 g ricotta
1 lingurita praf de copt
1 lingura zahar
2 oua
un varf de sare
miere pentru servit
(si iaurt grecesc si coaja de lamaie si ce ni se mai pare bun)

1. Amestecati intr-un bol faina, zaharul, praful de copt si sarea.


2. Faceti loc in mijlocul amestecului de faina si adaugati acolo galbenusurile. Albusurile lasati-le deoparte pentru mai incolo. Turnati treptat laptele si amestecati pana cand obtineti un aluat mai gros decat cel pe care il pregatiti in mod obisnuit cand faceti clatite.


3. Puneti apoi ricotta. Eu am pus 140 de g, dar cred ca mergea si mai mult, ca sa se simta aroma mai bine. Amestecati pana cand se incorporeaza.


4. Bateti spuma albusurile ramase de la cele doua oua si adaugati-le, incorporandu-le usor. Nu trebuie sa amestecati excesiv, pentru ca isi vor pierde fluffynessul. Puteti adauga acum si afine, care merg de minune cu ricotta sau fulgi de cocos sau coaja rasa de lamaie sau orice altceva va mai inspira.


5. Incalziti tigaia de clatite si puneti in ea un cub mic de unt si aproape o lingura de ulei. Luati din compozitie cu lingura si puneti aluatul in tigaie in mici forme rotunde. Lasati-le cca 1-2 minute pe fiecare parte. Pentru servire eu am folosit niste miere aromata cu coaja de portocale pe care am carat-o dupa mine din Grecia si o lingura cu varf de iaurt grecesc, peste care am ras coaja de lamaie. Voi puteti sa incercati cu sirop de artar sau orice va mai place.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu