miercuri, 25 iunie 2014

Borek cu branza

 Am vrut sa inchei masa turceasca cu un borek cu branza, foarte usor de facut. Este adevarat ca am trisat un pic, pentru ca am cumparat aluat gata facut, dar asta te salveaza de timp pierdut in plus. Foile subtiri de aluat sunt mai greu de facut, iti trebuie rabdare...si pana la urma borekul a iesit perfect si cu aluat cumparat.

Ingrediente:
350 g branza de casa
150 g feta
150 g iaurt grecesc
2 oua
cateva fire de patrunjel
aluat de placinta cu foi subtiri
100 g unt

Prima data am facut umplutura, pentru care am amestecat branzica de casa cu cea feta, iaurt, oua si cateva fire de patrunjel tocate marunt. Nu am cumparat branzica de casa varsata, ci la cutie, din aceea cu perlute sau bulgarasi cum le-or mai zice. Ajung doua cutii.

Apoi am topit untul, am intins cate doua foi de aluat o data, una peste alta si am inceput sa le ung cu unt, folosind o pensula de silicon. In felul asta ele se inmoaie si sunt foarte usor de manevrat, mai ales ca trebuie facuta acea forma de melc. Aveti grija sa fie unse uniform, si sa se inbibe inclusiv colturile.


Apoi am inceput sa pun umplutura de-a lungul, pe latura cea mai lunga a foii de aluat. Nu puneti umplutura chiar pana in capat, pentru ca in momentul in care o sa rulati aluatul, o sa dea pe afara. Marginea trebuie sa fie libera.

Apoi am rulat cu grija pana la capat. Daca aluatul nu este suficient de maleabil dedesubt, mai ungeti-l cu unt topit.

Am facut forma de melc, pe care am asezat-o intr-o tava, pe hartie de copt si am continuat sa fac acelasi lucru cu ce foi au mai ramas din pachet. Cand aveti gata un sul, pur si simplu continuati spirala.

La final trebuie unsa toata cu inca putin unt topit si apoi data la cuptorul preincalzit la 180 de grade, 30-40 de minute, pana cand devine aurie si crocanta. Si asta este borekul.

Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu