sâmbătă, 30 august 2014

Hamburger de vita cu provolone


Imi place sa-mi fac eu hamburgerii. Pentru ca stiu ce pun in ei, pentru ca se fac repede si pentru ca... cui nu-i plac hamburgerii?


Ingrediente:
300 g carne tocata de vita
200 g carnati picanti de oaie/ carnati italieni/carnati afumati
branza provolone
salam pepperoni/salam picant
1 ardei
1 ceapa
chifle
unt
sare


Indepartam pielita carnatilor si amestecam continutul cu carnea de vita. Eu am folosit carnati picanti de oaie, proaspeti, dar puteti face orice combinatie vi se pare buna. Puteti folosi carnati preparati in stil italian si atunci merge sa condimentati si cu oregano si poate niste rozmarin, puteti folosi carnati spanioli picanti, ce vi se pare ca e mai bun.


Modelati burgerii si puneti-i in tigaie. Nu ii faceti foarte grosi. Lasati-i cateva minute pe fiecare parte, pana cand se patrund bine.


Cat se face carnea, curatati o ceapa, taiati-o felii si impingeti cu degetele ca sa iasa inelele. Caramelizati-le in unt.


Cand carnea este facuta, puneti o felie de provolone peste ea si apoi un strat de pepperoni/salam picant/de care va place.


Continuati cu un strat de ceapa caramelizata.


Si cu o rondea de ardei. Bineinteles, puteti inlocui rondeua cu masline sau ciuperci sau ce va mai place voua. Dar ardeiul este elementul crocant din aceasta ecuatie si mi s-a parut ca se potriveste la fix. Puneti un capac peste tigaie si mai lasati burgerul la foc mic pana cand se topeste branza.

Incalziti si chifelele in tigaie in care ati caramelizat ceapa. Bine si cu putin unt. Ca oricum ne porcim.


Asamblati.


Sotul a considerat ca merge un strat dublu de branza...si de ce sa foloseasca ardei, cand putina maioneza nu strica nimanui.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu