vineri, 25 aprilie 2014

Rogan josh



Daca va place mancarea picanta, atunci acest curry indian de miel o sa va mearga la suflet. Dar aveti in vedere ca picant in acest caz inseamna fiery, dar un fiery din care nu te poti opri din mancat chiar daca(in functie de cat chilli rosu pui in el) nu-ti mai simti limba. Si nici nu vreau sa ma gandesc ce aroma poate sa aiba cel mancat in regiunea Kashmir, daca mie mi-a iesit asa.


Ingrediente:
1 kg pulpa de miel, taiat cubulete
4 cepe rosii, tocate marunt
8 catei de usturoi, feliati
4 linguri iaurt gras
4 chilli rosii, tocati
4 chilli rosii uscati 
400 g conserva rosii tocate
1 bucatica ghimbir proaspat, ras
2 linguri paprika
1 lingura ulei de masline
1 lingura seminte cardamon
1 lingurita seminte de chimen
1 lingura seminte de coriandru
1 lingurita turmeric
1 lingura pasta curry
1 lingurita cuisoare


Amestecam intr-un bol mai mare, in care sa incapa ulterior si carnea de miel, usturoiul feliat, ghimbirul ras pe razatoare, iaurtul, turmericul si pasta de curry. In mod normal acum ar trebui sa punem bucatile de miel in amestecul acesta si sa le tavalim pana cand sunt bine acoperite de pasta, iar apoi sa lasam totul la frigider peste noapte. Dar cum eu nu am mai avut rabdare, am trecut la pasul urmator.


Asta inseamna ca punem intr-o tigaie, la foc mediu, semintele de chimen, cardamon, coriandru si cuisoarele si le lasam sa se inchida putin la culoare. Le transferam apoi intr-un mojar, adaugam chilliul rosu tocat si presam pana cand obtinem o pasta. Asta este ceea ce se vede negru in poza de mai sus. Deci eu am adaugat-o la amestecul in care am tavalit mielul.


Separat, punem intr-un blender ceapa rosie tocata si chilliul si le facem pasta. Punem o tigaie pe foc cuputin ulei de masline, adaugam pasta din blender si paprika si le lasam putin sa se caleasca. Apoi trantim si mielul cu tot cu sosurile in care a stat si rosiile din conserva, un strop de apa si amestecam. Saram dupa gust si cand ajunge la fierbere, punem capacul peste tigaie si lasam la foc mic vreo 3 ore. Sau punem sa bagam la cuptor, vreo 2 ore. La final coriandru tocat (eu am pus patrunjel ca nu aveam corinadru, dar nu e acelasi lucru) si daca va tine, inca putin chilli rosu tocat.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu